Marieke ten Katen is zich er altijd van bewust dat mensen kunnen meeluisteren tijdens gevoelige gesprekken in het openbaar. Dat je in een café niet doorhebt dat anderen het gesprek volgen, is voor te stellen. Maar het lijkt dat mensen op sociale media ook geregeld vergeten dat hun uitingen voor iedereen zichtbaar zijn.
Wat is het toch heerlijk dat het met het verstrijken van de coronamaatregelen weer mogelijk is om je op elk gewenst tijdstip in de horeca te begeven. Buiten de deur pik je namelijk nog weleens wat op. Niet alleen een virusje hier en daar – deze column schrijf ik vanonder een kleedje op de bank – maar ook bijvoorbeeld informatie die best interessant kan zijn.
Precies een onderwerp waarover ik weleens schrijf
Abonnee worden?
Dagelijks op de hoogte blijven van de laatste actualiteiten, achtergronden en commentaren van onze redactie? Bekijk ons aanbod en krijg onbeperkt toegang tot alle digitale artikelen en edities van EW.
Zo zat ik laatst voor een kop koffie in een restaurant, waar aan het tafeltje naast mij een boeiend gesprek gaande was. Een gesprek tussen, zo ontdekte ik later, een voormalig bestuurder van een ziekenhuis en een zorgmanager van weer een ander ziekenhuis. Het ging over de ‘ziekenhuiscultuur’, waar iedereen ‘heel vervelend’ is en ‘alles wordt tegengesproken’.
Goh, dacht ik, interessant. Precies een onderwerp waarover ik weleens schrijf en waarvoor ik een paar leuke verhaalideeën heb liggen. Nu is het niet mijn gewoonte om gesprekken af te luisteren, maar als je in een drukke horecagelegenheid in mijn oor gaat zitten tetteren over wat er misgaat in een ziekenhuis, ben ik best bereid mijn aandacht er een beetje bij te houden.
Laden…
Al vanaf €15 per maand leest u onbeperkt alle edities en artikelen van EW. Bekijk onze abonnementen.
Bent u al abonnee en hebt u al een account? log dan hier in
U bent momenteel niet ingelogd of u hebt geen geldig abonnement.
Wilt u onbeperkt alle artikelen en edities van EW blijven lezen?
Wilt u opnieuw inloggen