Premium Lock Burger draait op voor grove fouten bij Belastingtelefoon

Beschadigde_telefoon

De Belastingtelefoon is al maanden zeer slecht bereikbaar, en de afgelopen maand kreeg maar iets meer dan de helft van de bellers iemand te spreken. Het blijkt dat de fiscus een aantal domme fouten heeft gemaakt. De Nationale ombudsman heeft een brandbrief gestuurd naar het ministerie van Financiën.

Meld u hier gratis aan voor de Elsevier Weekblad Belasting Update, de wekelijkse nieuwsbrief met het laatste fiscale nieuws, analyses, achtergronden en commentaren. Elke vrijdag in uw postvak.

In de eerste helft van 2018 zijn er al drie keer zo veel klachten over de bereikbaarheid binnengekomen als in heel 2017.

De fiscus heeft de problemen allemaal zelf veroorzaakt door inschattingsfouten en een vreemd personeelsbeleid.

Nog minder medewerkers dan in 2017

Er kwamen in 2017 veel minder telefoontjes binnen dan verwacht. De fiscus besloot meteen dat er dus voor 2018 nog minder medewerkers nodig waren. Daarna is de capaciteit nog verder verminderd. Burgers zouden in 2018 veel meer informatie op de website van de Belastingdienst kunnen vinden – zo was het plan.

Premium Lock

Laden…

Premium Lock Word abonnee en lees direct verder

Al vanaf €15 per maand leest u onbeperkt alle edities en artikelen van EW. Bekijk onze abonnementen.

  • Bent u al abonnee, maar heeft u nog geen account? Maak die dan hier aan. Extra uitleg vindt u hier.

 

Premium Lock Verder lezen?

U bent momenteel niet ingelogd of u hebt geen geldig abonnement.

Wilt u onbeperkt alle artikelen en edities van EW blijven lezen?

Bekijk abonnementen

Premium Lock Er ging iets fout
Premium Lock Uw sessie is verlopen

Wilt u opnieuw