Paula Mooij was al de chief commercial officer (CCO) bij ABN AMRO Verzekeringen (AAV). Nu wordt ze er op 1 oktober de baas. Waarom is dat bijzonder?
Abonnee worden?Dagelijks op de hoogte blijven van de laatste actualiteiten, achtergronden en commentaren van onze redactie? Bekijk ons aanbod en krijg onbeperkt toegang tot alle digitale artikelen en edities van EW.
Ze is 38 jaar en heeft het naar eigen zeggen ‘leuk gedaan’ als chief commercial officer bij de verzekeraar in de afgelopen tweeënhalf jaar. Ze schuift nu door naar de hoogste plek. AAV is een joint venture van Nationale-Nederlanden (NN) dat 51 procent van de aandelen heeft en ABN AMRO (49 procent). De directie bestaat altijd uit drie personen, van wie er twee van NN komen. Dat zijn altijd de chief executive officer (CEO) en de chief financial risk officer (CFRO). De derde persoon komt van de bank (de CCO). Mooij heeft vijftien jaar bij de bank gewerkt en moest nu voor de hoogste functie verhuizen naar NN.
Ze is vooral aangewezen om de verzekeraar verder te digitaliseren en voor een cultuurverandering te zorgen zodat de klanten AAV beter waarderen. Mooij zegt tegen EW: ‘De verzekeraar is een veel kleiner bedrijf dan de bank en je weet elkaar sneller te vinden. We moeten alleen ondernemender worden, want het klantgedrag verandert steeds sneller. De vraag is of we wendbaar genoeg zijn om dat gedrag te volgen.’
Laden…
Al vanaf €15 per maand leest u onbeperkt alle edities en artikelen van EW. Bekijk onze abonnementen.
Bent u al abonnee en hebt u al een account? log dan hier in
U bent momenteel niet ingelogd of u hebt geen geldig abonnement.
Wilt u onbeperkt alle artikelen en edities van EW blijven lezen?
Wilt u opnieuw inloggen