De jongste generatie heeft een andere kijk op werk en stelt daarom andere eisen. Hoe moeten werkgevers hiermee omgaan?
Werkgevers zitten dikwijls met de handen in het haar. Want wat moeten ze toch aan met die nieuwe groep jongeren die een paar jaar geleden voor het eerst de arbeidsmarkt betraden?
Het is voor werkgevers in diverse sectoren de laatste jaren lastig om aan personeel te komen. En als ze dan eindelijk personeel vinden, komen de nieuwe werknemers niet zelden over de brug met een lange wensenlijst.
Het gaat dan specifiek om de mensen uit Generatie Z – Gen Z in het Engels – die door sommigen ook wel gekscherend ‘Generatie Zwak’ wordt genoemd. Jongeren die geboren zijn tussen grofweg 2001 en 2015 behoren tot deze generatie. Kenmerkend voor Generatie Z is dat deze groep volledig is opgegroeid met internet en, voor een belangrijk deel, met sociale media.
Generatie Z krijg er flink van langs van de oudere garde
Laden…
Al vanaf €15 per maand leest u onbeperkt alle edities en artikelen van EW. Bekijk onze abonnementen.
Bent u al abonnee en hebt u al een account? log dan hier in
U bent momenteel niet ingelogd of u hebt geen geldig abonnement.
Wilt u onbeperkt alle artikelen en edities van EW blijven lezen?
Wilt u opnieuw inloggen