De Nederlandse CEO van Frederique Constant Niels Eggerding (45) vliegt de hele wereld over om zijn Zwitserse horloges in de etalage te zetten.
1. U woont in Genève en bent even terug in Amsterdam voor de lancering van een nieuwe lijn horloges. Hoe vaak vliegt u de wereld over?
‘Heel vaak. Ik denk dat ik zelf zo’n 150 interviews geef per jaar en dit soort presentaties veertig tot vijftig keer per jaar doe, over de hele wereld. De sfeer op dit soort evenementen met juweliers, vip-klanten en pers is goed. Dit is een concept waaraan ik vasthoud. Daarnaast bezoek ik met een zekere regelmaat onze internationale vestigingen en agenten in een groot aantal landen.’
2. Waarin onderscheidt Frederique Constant zich van andere Zwitserse horlogemerken?
‘Wij opereren vooral in de prijsklasse tussen de 750 euro en 5.000 euro. Dat is de kern, maar we hebben ook horloges van 15.000 of 30.000 euro.
‘Het bedrijf is opgericht door de Nederlanders Peter en Aletta Stas. Zij gingen elk jaar in Zwitserland met skivakantie. Daar zagen ze allerlei prachtige Zwitserse horlogemerken die over het algemeen erg hoog geprijsd waren. Ze konden nauwelijks of geen mooie betaalbare horloges vinden. Zo ontstond het idee om zelf een betaalbaar Zwitsers horloge te ontwikkelen.
Laden…
Al vanaf €15 per maand leest u onbeperkt alle edities en artikelen van EW. Bekijk onze abonnementen.
Bent u al abonnee en hebt u al een account? log dan hier in
U bent momenteel niet ingelogd of u hebt geen geldig abonnement.
Wilt u onbeperkt alle artikelen en edities van EW blijven lezen?
Wilt u opnieuw inloggen