Premium Lock Niels Eggerding: ‘De creativiteit heb ik van mijn moeder’

Niels Eggerding is de Nederlandse CEO van horlogemerk Frederique Constant. Foto: Olivier Middendorp

De Nederlandse CEO van Frederique Constant Niels Eggerding (45) vliegt de hele wereld over om zijn Zwitserse horloges in de etalage te zetten.

1. U woont in Genève en bent even terug in Amsterdam voor de lancering van een nieuwe lijn horloges. Hoe vaak vliegt u de wereld over?

‘Heel vaak. Ik denk dat ik zelf zo’n 150 interviews geef per jaar en dit soort presentaties veertig tot vijftig keer per jaar doe, over de hele wereld. De sfeer op dit soort evenementen met juweliers, vip-klanten en pers is goed. Dit is een concept waaraan ik vasthoud. Daarnaast bezoek ik met een zekere regelmaat onze internationale vestigingen en agenten in een groot aantal landen.’

2. Waarin onderscheidt Frederique Constant zich van andere Zwitserse horlogemerken?

‘Wij opereren vooral in de prijsklasse tussen de 750 euro en 5.000 euro. Dat is de kern, maar we hebben ook horloges van 15.000 of 30.000 euro.

‘Het bedrijf is opgericht door de Nederlanders Peter en Aletta Stas. Zij gingen elk jaar in Zwitserland met skivakantie. Daar zagen ze allerlei prachtige Zwitserse horlogemerken die over het algemeen erg hoog geprijsd waren. Ze konden nauwelijks of geen mooie betaalbare horloges vinden. Zo ontstond het idee om zelf een betaalbaar Zwitsers horloge te ontwikkelen.

Premium Lock

Laden…

Premium Lock Word abonnee en lees direct verder

Al vanaf €15 per maand leest u onbeperkt alle edities en artikelen van EW. Bekijk onze abonnementen.

  • Bent u al abonnee, maar heeft u nog geen account? Maak die dan hier aan. Extra uitleg vindt u hier.

 

Premium Lock Verder lezen?

U bent momenteel niet ingelogd of u hebt geen geldig abonnement.

Wilt u onbeperkt alle artikelen en edities van EW blijven lezen?

Bekijk abonnementen

Premium Lock Er ging iets fout
Premium Lock Uw sessie is verlopen

Wilt u opnieuw