Rekeninghouders van ING hebben vrijdag wederom te maken met een storing. Het betalingssysteem iDeal kampt sinds vrijdagmiddag ook met problemen. Het is daardoor niet voor alle banken mogelijk om iDeal te gebruiken.
ING is dit keer wat sneller met de communicatie naar klanten, dan bij de vorige storing. ‘Mijn #ING, iDEAL en Mobiel Bankieren zijn helaas niet beschikbaar. We doen ons best dit z.s.m. op te lossen. Excuses voor het ongemak,’ twittert het ING Webcare Team.
Rekeninghouders van Rabobank en ABN AMRO ondervinden geen problemen bij internetbankieren. Inmiddels kunnen klanten van ABN AMRO weer gebruikmaken van iDeal.
Afschrijvingen
Bij de vorige storing van ING waren er problemen met de verwerking van het betalingsverkeer. Daardoor hadden rekeninghouders opeens een negatief saldo. Veel klanten hadden te maken met dubbele afschrijvingen.
Er was veel kritiek op ING omdat de bank pas laat communiceerde naar klanten wat zich precies afspeelde. Rekeninghouders waren in paniek omdat het erop leek dat zij hun geld kwijtraken. Anderen hadden juist plotseling enorme bedragen op hun rekening staan.
Volgens een woordvoerder is er geen verband met de storing van woensdag. Pinnen in winkels is gewoon mogelijk.