Wat doen we in Elsevier Juist wat we in het weekblad Elsevier niet doen? Aangezien Juist een maandblad is, vergrijpen we ons nadrukkelijk niet aan het nieuws. Zelfs een artikel over, zeg, de veiligheidsdiensten, nu bijzonder actueel, kan achterhaald zijn op het moment dat het volgende nummer verschijnt.
Elsevier Juist mijdt dus alles wat dagelijks in de krant staat en wordt besproken in Pauw & Witteman, maar biedt vooral onderwerpen die breder zijn dan het dagelijks nieuws. Daarin keert een aantal thema’s geregeld terug. We noemen hier: ondernemen, natuur en innovatie. Juist kijkt daarbij graag en met een positieve bril naar de toekomst.
In het nieuwste nummer (het zesde alweer) dat uitkomt op 20 februari, vindt u de genoemde thema’s terug. De natuur is machtig vertegenwoordigd in een stuk van correspondent Fred de Vries, die in het Kruger Park op reportage ging met een team dat jaagt op neushoornstropers.
Innovatie
Redacteur Ron Kosterman portretteert vijf relatief jonge ondernemers, die zich niets aantrekken van crisis, halsstarrige banken en al die regeltjes, en gewoon een bedrijf hebben opgezet – met succes.
Innovatie is op meer dan één plek in het laatste nummer aanwezig; we noemen hier het stuk van redacteur Jelte Wiersma over de processen die leiden tot steeds beter asfalt, en dus tot betere en veiligere autowegen.
Jong en succes
En dan is er het artikel van redacteur Floortje Gunst over de urban bootcamps: dé nieuwe manier om het lichaam in vorm te houden. Dat stuk gaat misschien niet zozeer over harde innovatie, als wel over een jeugdig initiatief dat snel succesvol wordt. Ook dat zijn belangrijke thema’s in Juist: jong en succes.
Hier kunt u een voorproefje krijgen van de nieuwe Elsevier Juist. Lees dat mooie blad! Voor slechts 5,95 euro in de schappen.