Premium Lock Geen probleem: waarom is ‘tot uw dienst’ uit de gratie?

Niet zelden krijg je na een welgemeend ‘dank u wel’ aan een personeelslid in winkel of restaurant te horen: ‘Geen probleem’. Foto: ANP

Niet zelden krijg je na een welgemeend ‘dank u wel’ aan een personeelslid in winkel of restaurant te horen: ‘Geen probleem’. Vroeger hoorde je dan ‘graag gedaan’, ‘tot uw dienst’ of ‘niets te danken’. Maar tegenwoordig is het dus ‘geen probleem’ wat de klok slaat, terwijl niemand vroeg of er een probleem was.

Premium Lock

Laden…

Premium Lock Word abonnee en lees direct verder

Al vanaf €15 per maand leest u onbeperkt alle edities en artikelen van EW. Bekijk onze abonnementen.

  • Bent u al abonnee, maar heeft u nog geen account? Maak die dan hier aan. Extra uitleg vindt u hier.

 

Premium Lock Verder lezen?

U bent momenteel niet ingelogd of u hebt geen geldig abonnement.

Wilt u onbeperkt alle artikelen en edities van EW blijven lezen?

Bekijk abonnementen

Premium Lock Er ging iets fout
Premium Lock Uw sessie is verlopen

Wilt u opnieuw