De gemeente Enschede, het promotiebureau van de stad en de ondernemers hebben de bedragen die ze vorig jaar inlegden in het Glazen Huis van radiozender 3FM, ruim terugverdiend. De bezoekers die voor het Glazen Huis naar de stad kwamen, gaven meer uit in de plaatselijke horeca en winkels, dan ze aan het Rode Kruis voor babysterfte gaven.
Dat meldt dagblad Tubantia.
Babysterfte
De opbrengst van de jaarlijkse actie van 3FM, waarbij enkele dj’s zich een week lang opsluiten in een Glazen Huis, was in 2012 ruim twaalf miljoen euro. Het geld is bedoeld voor het Rode Kruis, dat het opgehaalde geld inzet voor babysterfte.
De gemeente en het promotiebureau van Enschede gaven elk zo’n anderhalve ton uit aan de actie, ondernemers legden ongever 90.000 euro in. Ze verdienden dat ruim terug: bezoekers die voor het ‘evenement’ naar de stad kwamen, gaven zo’n 10,2 miljoen euro uit aan eten en drinken, en zo’n 9,5 miljoen euro aan winkelen.
In 2013 staat het Glazen Huis in Leeuwarden. Dan vragen de dj’s aandacht voor kinderen die sterven aan de gevolgen van diarree.