De taart wordt kleiner, maar mobiliteitspartner Amega probeert er een grotere punt uit te halen. In 2022 is er een mooi resultaat behaald. Directieleden Niels ter Brake, Kees Peels en Leen de Koning zijn dan ook tevreden.
Dat het gewenste resultaat is behaald, komt grotendeels door de hoeveelheid afleveringen die in 2022 plaatsvonden. Dit nadat de auto’s in 2021 door productietekorten slecht bij de dealers binnenkwamen. “In 2023 zullen de afleveringen voor een nog beter resultaat zorgen”, aldus De Koning. “Echter blijft dit jaar de orderintake van nieuwe auto’s achter. Dat zal het resultaat in 2024 zeker beïnvloeden.”
Peels vult aan: “Met het bedrijf Mobilitics onder de Amega-vlag kunnen we onze klanten volledig ontzorgen op het gebied van laadoplossingen en hen helpen op alle andere vlakken van mobiliteit. Of het nu gaat om een fiets of een volledig ingerichte bedrijfswagen. Alles kan. Daar ligt ook onze kracht: van bijzaken hoofdzaken maken.”
De Koning: “De omstandigheden blijven echter zeer uitdagend. De hoge energiekosten, de loonstijgingen en de personeelstekorten zijn nog steeds aan de orde. Belangrijk is om te blijven focussen op klanttevredenheid, maar zeker ook op medewerkerstevredenheid.” Ter Brake knikt. “Zorgen voor opleidingen, cursussen en zekerheid is belangrijk om je personeel te behouden”, stelt hij. “Met ons jaarlijkse medewerkerstevredenheidsonderzoek managen we de mogelijkheden, de kansen en de struikelblokken. Luisteren naar je medewerkers is, zeker in deze tijd, zeer belangrijk. Goed personeel wil je behouden.”
Bang voor de komende jaren zijn ze niet. “Uitdagingen gaan we nooit uit de weg. We denken niet in problemen, maar in oplossingen”, besluit De Koning.