Het lijkt erop dat designercollectie van het Belgische modehuis Martin Margiela voor confectieketen H&M geen succes is. De verkoop ging in november van start, maar nog altijd zouden er in diverse filialen items te koop zijn van het modelabel. Dat is uitzonderlijk.
Normaal gesproken staan er op de eerste dag rijen voor de deur. Consumenten die elkaar duwen, trekken en elkaar omver lopen.
Bij de collectie van Martin Margiela is dit uitgebleven, ondanks de aandacht die de collectie kreeg van beroemdheden als Julianna Moore, Kanye West en Sarah Jessica Parker, schrijft The New York Post.
Betaalbare prijzen
Een inhoudelijke reactie over de mogelijk tegenvallende verkoopcijfers wilt de Zweedse confectieketen niet geven.
Een woordvoerder zegt tegen Vogue: ‘H&M laat zich nooit uit over cijfers van specifieke collecties of producten. Onze filosofie is om mode voor iedereen bereikbaar te maken, met betaalbare prijzen.’
Versace
Een anonieme vertegenwoordiger van de Amerikaanse filialen beweert dat de productieaantallen bij deze samenwerking een stuk hoger lagen dan bij vorige designercollecties.
Labels als Versace, Marni en Jimmy Choo waren in het verleden te snel uitverkocht, waarover klanten toen klaagden. Door de productieaantallen te vergroten heeft H&M hier waarschijnlijk op willen inspelen.
Het is niet bekend of de collectie in Nederland goed heeft verkocht.