Maandag opende de Panama Group haar deuren in Eindhoven: de zaak verkoopt modieuze, maar vooral kogelwerende kleding. De eerste Europese winkel kon op veel belangstelling rekenen.
Het bedrijf uit Zuid-Amerika heeft al tientallen vestigingen op het Amerikaanse continent, maar wil nu via Eindhoven ook de Europese en daarna de Turkse markt veroveren. Komende maanden gaan er winkels open in Parijs, Keulen en Brussel.
Onderwereld
Het beoogd publiek is ‘iedereen die zich onveilig voelt’, vaak zijn dat mensen die met veel geld over straat moeten, zoals juweliers of medewerkers van tankstations. Maar ook politici en BN’ers vallen onder de doelgroep.
Panama Group is niet van plan om te leveren aan de onderwereld, er kan dan ook niet contant worden betaald bij de Eindhovense vestiging.
De winkel verkoopt kogelwerende kleren van het Colombiaanse merk Miguel Caballero, in het assortiment zijn shirts, jassen, dassen en volledige maatpakken te vinden. De garderobestukken zijn opgewassen tegen verschillende kalibers kogels en messteken.
Charlie Hebdo
Varianten in de duurste categorie kunnen zelfs mitrailleurvuur weerstaan. Onder meer de Amerikaanse president Barack Obama draagt het merk. Aan de kleding hangt wel een prijskaartje: het goedkoopste kledingstuk kost 2.400 euro.
Na de aanslagen in Parijs werd de zaak overspoeld door geïnteresseerden vanuit vooral België en Frankrijk, vertelt CEO Yavuz Yilmaz tegen het Eindhovens Dagblad. ‘Na Parijs hebben er al weer zo’n 150 personen om informatie gevraagd.’ Hij wil verder niets kwijt over zijn toekomstige klanten.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."