Na New York blogt John de Greef nu vanaf de catwalk in Milaan waar de nieuwe najaarscollecties voor vrouwen worden getoond. De Milanese modeweek begon met de grote show van Gucci. Een modemerk dat weer volop in de spotlights staat en veel invloed heeft op andere ontwerpers.
De totaal nieuwe kijk op kleren die Gucci vorig jaar startte blijkt succesvol en blijft dat zeker voor de komende winter.
https://twitter.com/johnelsevier/status/702503759814004736
Malle hoedjes
De vorig jaar plots aangetreden en tot dan onbekende Gucci-ontwerper Alessandro Michele bouwt zijn verrassende visie nu uit met ook iets meer sportieve elementen. Maar ook met pofmouwen en malle hoedjes met voiles die aan Alexis uit de oude Dynasty-soap niet misstaan zouden hebben.
Ook de grote inmiddels bekende Gucci-uilenbrillen werden weer gedragen, want Michele houdt van jeugdige dwarsheid. En vele andere accessoires want daarmee kan iedereen zich een beetje Gucci kleden.
Michele weet zich met al zijn geslaagde bravoure nu gesteund door verbeterde verkoopresultaten die alle aanvankelijke twijfel over de drastische wijze waarop hij het Gucci-modebeeld verjongde en veranderde wegnemen.
Concurrentie
Inmiddels tekent de nieuwe Gucci-romantiek met veel sierlijke bloemetjes en bijtjes zich bij vele concurrerende labels en ontwerpers af. De kleuren en de vrolijkheid werken aanstekelijk.
Het duurde bijna vijf kwartier voor de imposante show van Gucci begon. Met veel flikkerend licht en projectie van wolkenmotieven. Maar eindelijk kwam de stoet van maar liefst 70 modellen, waaronder enkele jongemannen, op gang.
70 nogal diverse outfits gingen er over de lange catwalk afgescheiden door een zwart gazen doek.
(foto’s: catwalkpictures.com)
Van grote feestjurken tot een vrij ingetogen smoking. Overheersend waren uitbundige kleuren, rijke versieringen en de inmiddels succesvolle en weelderige Gucci-romantiek. Het is vooral de overweldigende ode aan de fantasie die Gucci-show zo geslaagd maakt.