Gespierde mannen bij de deur en beauty’s in de winkel. Kledingmerk Abercrombie & Fitch opent donderdag voor het eerst een winkel in Nederland. Het Amerikaanse merk richt zich op een nichemarkt en is enorm succesvol. Hoe doet ‘Abercrombie’ dat?
Na lang wachten is het eindelijk zover. Abercrombie & Fitch opent donderdag voor het eerst een vestiging in Nederland. Het populaire merk neemt het pand over van Metz & Co op de hoek van de Keizergracht en de Leidsestraat in Amsterdam.
Aantrekkingskracht
Het zijn vooral de populaire jongens en meisjes op de middelbare school die het merk dragen. De collectie bestaat uit gewone kledingstukken die voor minder geld elders te koop zijn, maar Abercrombie & Fitch lijkt een magische aantrekkingskracht te hebben op zijn doelgroep.
Dit komt doordat winkelen bij Abercrombie een belevenis is. Zo staan bij de deur stoere mannen opgesteld met ontblote bovenlijven, lopen in de winkel bijna perfecte vrouwen rond en klinkt op de achtergrond harde muziek. De inrichting doet denken aan die van een nachtclub.
Het imago van Abercrombie is zo sterk doorgevoerd dat het bedrijf nauwelijks marketing nodig heeft. Aan reclames op televisie en reclameborden in bushokjes of op straat doet het Amerikaanse merk dan ook nauwelijks.